Adiey : Budak-budak sekolah dah cuti ke belum?
Haiqal : Hmm, entah.
Adiey : Ha,tengok la kat Facebook. Kalau ada banyak post jiwang-jiwang tu dah balik la diorang tu.
Haiqal : Haha. Hmm, sama je la macam kita dulu. Masa sekolah, sibuk sangat nak bercinta. Sekarang dah rasa bercinta semua baru tahu serabut ke apa ke.
Adiey : Betul lah tu.
Memang lumrah lah, bila masuk alam sekolah menengah, semua benda kita nak cuba, lagi-lagi bab bercinta lah. Bila bercinta, semuanya nampak indah. Yang dosa manis dirasa. Astaghfirullahal'azim. Bermula dengan sms biasa-biasa, lama-lama akan mula melalut entah ke mana. Nauzubillah, semoga kita dijauhkan dari semua ini. Ana juga insan lemah yang masih cuba bertahan untuk jauh dari perkara-perkara zina.
Adik-adik yang saya sayang sekalian, pesanan saya ialah, 'Jadilah soleh sebelum mencari si solehah' dan sebaliknya. In shaa Allah, suatu hari nanti, kebahagiaan yang dicari akan ditemui.
'Cinta itu indah tetapi manusia yang suka merosakkannya'
Yakinlah dengan ketentuan Ilahi :)
No comments:
Post a Comment